luni, 6 septembrie 2010

Unde gresesc profesorii!

Acest decalog al greselilor profesorilor a fost asteptat de multi elevi. Asa ca iata ce cred eu.

  1. profii gresesc atunci când cred că elevii sunt niste materiale ce umplu spatiile goale dintre banci, fără sa sesizeze ca au în faţă emotii, sentimente, trăiri, OAMENI;
  2. profii gresesc atunci când, desi sunt diriginti (din pacate unii doar cu numele), nu reusesc sau nu vor sa stabileasca o relatie corecta si sincera cu elevii;
  3. profii gresesc atunci când cred că rolul jucat de ei în fata elevilor este unul reusit, masca pe care o afiseaza este de fapt prafuită, ruptă si mai ales neconvingătoare;
  4. profii gresesc atunci când cred ca pot fi niste mici zei daca au la sub brat un catalog, ce s-ar face daca acesta nu ar exista, iar nota ar disparea? unii n-ar mai fi nimic, doar simpli muritori între muritori;
  5. profii gresesc atunci când cred ca jignirea, nepasarea si violenta (de orice fel) sunt de natura sa încurajeze elevul;
  6. profii gresesc atunci când cred ca pot dispune de elev in orice fel, prin avantaje materiale obtinute sau prin presiuni facute pentru pregatiri sau meditatii, in acest caz- RESPECT ZERO;
  7. profii gresesc atunci când cred ca daca demostreaza elevului cât stiu ei, vor fi mai apreciati, fals, elevului trebuie sa-i oferi doar atât cât are nevoie sa performeze la un nivel mediu( pentru cei ce doresc sa performeze superior exista centre de excelenta, etc.);
  8. profii gresesc atunci când cred ca impunerea unor reguli catre elevi reprezinta solutia salvatoare, elevilor trebuie sa li se explice regulile nu sa le fie impuse, astfel ele sunt inutile;
  9. profii gresesc atunci când se cred un fel de ombilico del mondo, pentru ca din clasele pe care le au ( întâmplator) a iesit un premiant sau olimpic, ce folos ca în clasa aceea sunt de fapt 30 de elevi care n-au inteles nimic din ce le-a predat, important este acela, pentru ca acela aduce puncte, nu restul fraierilor;
  10. profii gresesc atunci când, din nefericire, nu realizeaza ca nu au ce cauta în învăţământ, în acest fel se chinuie si pe ei, si cel mai grav chinuie si pe altii.
Mesajul acesta este sincer si nu urmareste nimic, doar o trecere în revista a defectelor si disfunctionalitatilor din acest sistem profund viciat, în care suntem nevoiti să convietuim- elevii, parintii, profesorii si comunitate.




Anonim spunea...

Chiar ma gandeam cand o sa fie pus articolul asta...am aceeasi parere cu a dumneavoastra...si mai stiu din propria experienta ca majoritatea profesorilor nu accepta si alte pareri inafara de a lor sau de a cuiva care gandeste la fel ca ei...tocmai de asta venim la scoala, sa invatam sa ne exprimam opiniile si sa ni le sustinem..pacat de unii din noi care am putea face mult mai multe int-un sistem corect si bazat pe o relatie profesori elevi

Cu respect,
Cristina

calatorul spunea...

Corect Cristina. Trebuie sa ne exprimam opiniile dar in niste limite care sa nu deranjeze. Te pup Dirigu'

Raluca[8b] spunea...

mda...cea mai importanta mi se pare " profii gresesc atunci cind cred ca impunerea unor reguli catre elevi sunt solutia salvatoare , elevilor trebuie sa li se explice regulile nu sa le fie impuse , astfel ele sunt inutile "
nu numai profii...o mai aud pe mama " n ai voie sa faci asta ca nu te mai las nu stiu unde " sh knd intreb " dc?" zice " ca asa am spus eu " ...n am apreciat niciodata asta la nici o persoana nu doar la profesori si cand incerc sa i explic cuiva ca trebuie sa mi si zica motivul aud raspunsuri de genul "nu i treaba ta dc"...ma refer in general nu doar in cazul meu. e total aiurea da nah nu prea am ce sa fac...

calatorul spunea...

Este doar viziunea mea, parintii nu au nicio vina, nu trebuie condamnati. Trebuie doar sa le cerem sa ne explice de ce, calm, si isi vor da seama ca asta este regula. Te pup. Profu'

diana spunea...

Wow...Eu ca si elev, cred ca ar mai fi niste defecte( logik, hello..!) aparent nesemnificative, dar care ingreuneaza sacul...Sunt unele (dintre cele pe care le-ati enumerat)la care nu ma gandeam ca ar putea fi defecte; dar parca in aceasta balanta cu cele ale elevilor sunt defecte pe deplin...
A 9-a "regula" este interesanta...si ma gandesc ca nu numai celor 30 care nu au inteles nimic, nu le place situatia, ci si olimpicului care oboseste...care la un moment dat din cauza unei presiuni la o materie este epuizat in fata alteia. Personal,ma simt norocoasa, caci la noi in clasa avem alternative...in schimb la alte clase, un singur elev, poate 2 sunt intinsi in 7 directii...

Cu respect, Diana Agop

calatorul spunea...

Am spus, Diana, ca voi face si un sondaj intre elevi. Asta este perspectiva mea asupra greselilor pe care in parte mi le asum. Sunt insa responsabil si incerc sa le indrept. Te pup. Dirigu'

Anonim spunea...

Super..aveti mare dreptate..daca ar fi toti profesorii la fel ca dumneavoastra/ alta ar fi viata in scoala.Apropo,dati'mi voie sa va felicit pt blog!!
il urmaresc de mult timp dar nu am postat comentarii.
Cu respect ,
TEo ( a VIII-a b)

calatorul spunea...

Multumesc Teo pentru aprecieri. Te pup. Profu'


George spunea...

Intr-adevar multi profesori cred ca au in fata doar niste materiale ce umplu bancile dar mai grav este faptul ca nu ni se i-au in considerare opiniile si parerile

George (Vll -a D) spunea...

Felicitari pentru blog !!

calatorul spunea...

Da,George si mie mi se pare la fel. Nu intotdeauna profesorii au dreptate chiar, daca dreptatea adultilor nu este aceeasi cu cea a elevilor.Te pup. Profu'

AncaR spunea...

parerea mea este ca "doamna profesoara" de romana este un pic frustrata...probabil s'a regasit in descrierea profesorilor neagreati de elevi si a considerat ca daca va face putina teorie se va simti mai bine sau se va schimba...un pic jalnic din punctul meu de vedere sa cauti greseli ca, dupa aceea sa le insiri intr'un comentariu lung si plictisitor.
P.S.: comentariul dansei este plictisitor, nu frazele dvs:P

calatorul spunea...

Anca, esti o draguta. Poate ca ai dreptate, exista frustrari care se manifesta in diferite feluri. Totusi nu putem nega ca am facut greseli. Mi le-am asumat si atit. Iar faptul ca nu a mai insistat cu alte comentarii, indica faptul ca are si doamna niste limite.Te pup. Profu'

Anonim spunea...

perle de profi:
-''sa vorbim discutii''.
-''cine-i absent in picioare''.
-''nu mai vorbi,fata,ca transpiri sub limba!''
-''Cine se arunca la tabla?''
-''cand vin,sa gasesc absentii pe catedra

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu