duminică, 26 septembrie 2010

Ce vor elevii?

Întotdeauna m-am întrebat ce vor elevii?

Si nu m-am întrebat aşa de fraier, ca sa ma aflu în treaba, chiar ma macina (încă) gândul acesta.
Nu stiu daca vor la scoala sau daca scoala îi vrea pe ei.

Pentru ce vin la scoală?

Modelul: gigi, guta, vanghelie, functioneaza din plin într-o societate fara valori structurate.
Aia nu-mi trebuie, materia aia,, is sucks", proful ăla este tâmpit- cere chestii abstracte, colegii sunt împarţiţi pe bisericuţe, nu le place nici de inşii ăia care roiesc prin clasa, nici de parinti si nici de profesori.

Atunci ce le place?

Nu, nu în viata de zi cu zi, că asta bănuim, ce le place la scoală?

Cred ca le place sa vina la scoala ca sa arate ce pot sau ce au, ce fiţe noi au lipite pe ei, socializeaza în felul lor, în grupul lor, socializeaza cu gagicile sau gherţoii cu cosuri pe frunte, adica vin la scoala ca sa aiba de unde pleca(unii, multi putini, nu stiu).
Cred ca le mai place si o materie, doua, cel mult pe zi, si asta pentru ca se pot distra la ore, pentru ca profesorul ori este prea tânar si habar n-are sa-si câstige respectul elevilor, fie este prea batrân si nu mai reuseste, adica nu mai are timp si nici rabdarea sa faca asta.
Cred ca mai vor sa fie întelesi, dar termenul este relativ si nu poate fi definit ci doar interpretat, depinde din ce parte privesti sau din ce tabara esti.
Cum poate fi înteles un elev care sfideaza orice regula, un elev care este permanent nepregatit, sau un elev care chiuleste aproape permanent, sau un elev care casca plictisit când este întrebat ceva, sau un elev care râde prosteste si persifleaza profesorul.
Nu poate fi înteles, pentru ca nu are minima decenţă sa priveasca în adâncul constiintei si sa vada daca nu cumva greseala îi apartine.
Sigur ca multi profesori merita sa fie tratati asa pentru ca nici acestia nu au minima decenţă sa învete din greseli sau sa priveasca introspectiv si sa observe cât de mult gresesc, cât de mândru este si cât de penibil poate fi în ochii copiilor.
Nu mai stiu ce vor elevii, poate îmi spuneti voi.

comentarii:

Anonim spunea...
Nu va pot raspunde la intrebarea asta, nu stiu ce vor elevii. Dar citind articolul acesta, mi-am amintit ceva amuzant: cand predam la liceu, in timpul practicii pedagogice, am fost invitata la o prajitura de un elev care habar nu avea cine sunt, dar cu care m-am intalnit imediat dupa la ora. Cand m-a vazut la catedra, a inlemnit si m-a intrebat simplu daca mai are vreo sansa sa termine clasa cu bine...sper ca v-am descretit fruntea macar pentru cateva secunde. Sunteti un profesor bun. Continuati sa va framantati si poate schimbati ceva, atragand si alti profesori in aceasta lupta. Corina
PACO spunea...
Elevii vor un prof. foarte amuzant care foloseste drept pedeapsa o replica sau mai bine zis intepatura la adresa celui ce a gresit.AAA si era sa uit elevii vor un prof. care sa le prezinte aspectele unei lectii prin exemple din viata lor
calatorul spunea...
@Corina - da, mi-ai descretit fruntea.Nu stiu insa daca framintarea aceasta are vreun rezultat, dar nu disper.
@PACO- ironia este practicata de multi profesori, depinde unde, sau pina unde merge, pentru ca se poate ca fina sau grosiera ironie sa se transforme in jignire .Profu'
EduarC spunea...
Elevii vor multe...foarte multe...Eu, fiind elev, vin la scoala pentru ca vreau sa am un viitor...dar nu asta e lucrul important...defapt...ce ma atrage mai mult la scoala sunt colegii, care mai animeaza putin atmosfera, chiar daca unii sunt insuportabili. Acel cadru social, cand toti sunt adunati la o banca si vorbesc si rad...si isi impartasesc gandurile, se descarca....chestia asta e ce ma atrage pe mine ... in fata lor poti facea orice( ma rog...aproape) si esti mult mai bine inteles intre prietene...Pe langa toate astea mai conteaza intr-adevar si profesorul, care e ca un..."paznic"...care face ca aceasta atmosfera de grup sa nu se transforme intr-o gradina zoologica( nu toti reusesc sa ne tina in frau...da' asta-i partea a doua)...Cam atat...defapt...cred ca mai aveam ceva in minte...da' mi-a scapat...va zic cand imi amintesc...:)
calatorul spunea...
Ai dreptate Edi, nu mi-am pus asa problema. In grupurile acelea formate se descatuseaza energii dar se si acumuleaza frustrari. Trebuie sa fie un sentiment pe care, noi cei mai mari, nu-l mai simtim pentru ca odata cu virsta apare si pervertirea sufletului sau micsorarea lui, cum vrei. Asa este, atmosfera face totul. Si ce departe de asta suntem noi. te pup. Dirigu
AncaR spunea...
Chiar nu stiu ce au profesorii de traiesc cu impresia ca daca casti, te plictisesti sau nu esti atent. Cascatul indica oboseala, stresul, epuizarea. Profesorul vine intr-o clasa de a8a la ora 10, fiind prima lui ora probabil s-a trezit la 9 si are pretentia sa nu vada vreun elev cascand, desi acesta s-a trezit la 6 jumate si s-a culcat la 1 pentru ca a avut de invatat la materia lui tampita. Eu, personal, casc si de cate 12 ori pe ora(am numarat) chiar si la matematica sau romana unde sunt foarte atenta, pentru ca , pur si simplu, sunt foarte obosita, programul este foarte incarcat, etc.In ceea ce priveste de ce venim la scoala...unii vin pentru ca sunt obligati de parinti, altii din snobism, ca sa fie vazuti in compania altora si altii (ca mine), cele mai rare cazuri intalnite, vin sa invete, sa se educe sau ca sa-si demonstreze cat sunt de buni.Paste fericit!
calatorul spunea...
Se vede ca ai parere buna despre tine, Anca. La elevii buni te astepti sa fie doar ochi si urechi, asa ca atunci cind fac altceva ai impresia ca te sfideaza sau asa ceva. Nu te enerva! Incerc doar sa explic atitudinea unora. Profu'
AncaR spunea...
Nu-mi pot da seama unde se vede ca am o parere buna despre mine, am spus de ce vin la scoala si din asta, cred eu, reiese ca sunt perfectionista, nu narcisista. N-am incercat sa demonstrez nimic si nu m-am enervat.
calatorul spunea...
Anca, asta este si ideea, sa generez prin raspunsurile mele, reactii categorice din partea elevilor. Ma bucur ca esti perfectionista iar parerea buna despre sine nu inseamna neaparat narcisim. Te pup. Profu'
mariuca uca spunea...
Sincer toti elevi vor sa se joace numai sa se joace dar daca nu ar fi scoala nu ar mai fi elevi.Uneori ne dorim sa nu mai existe scoala dar fara cunostinte nu cred ca ajungem undeva decat la maturat strazile si la spalat wc-urile.Dumneavoastra sunteti un profesor model de urmat care stie sa faca copii sa inteleaga geografie.Paste fericit!
calatorul spunea...
Bine spus, Mariuca. Daca n-ar fi scoala n-ar fi nici elevi si nici noi, profesorii.Profu' . multumesc de urare, la fel.
Anonim spunea...
Unii elevi mai vor si altceva, sa invete ceva, sa-si puna bazele viitorului. Dar nu pot spune ca majoritatea elevilor vor exact ce ati descris dumneavoastra. Si mai vor ceva: ca totul sa fie simplu, sa nu se mai complice atat. Pe scurt, sa li se dea totul pe tava. Din pacate asta vor elevii din ziua de azi. Elena D
Anonim spunea...
Elevii vin la scoala doar sa se mai vada, si doar pentru niste ore
:) .

luni, 20 septembrie 2010

Fosti elevi - amintiri prezente






Vineri, la o saptamina dupa Halloween, am decis cu elevii MEI, de la 8 E se mergem la Full House, la o pizza si un suc.
Asa ca am trimis-o inainte pe Paula (M.) sa vorbeasca si cind ne-am asigurat ca avem rezervare, am pornit intr-acolo.

Cred ca 21 de elevi au reusit sa ajunga iar distractia n-a intirziat sa apara, pentru ca s-au simtit bine, s-au descatusat energii, simpatii, s-au anihilat antipatii, pentru ca au reusit sa se cunoasca mai bine si in alt mediu, intr-un cadru neprotocolar, cum este un semiclub de acest fel.
M-am bucurat mult sa-i simt alaturi pe copii, sa-i vad cum ma inconjoara cu recunostinta, de parca si aici eu trebuia sa fiu centrul atentiei, parca nu era de ajuns la scoala, dar cred ca asa au simtit ei asa au dorit poate sa-mi multumeasca, stringindu-se ciorchine in jurul meu, bine unii baietii s-au strins ciorchine in jurul unor frumuseti locale, si nici macar nu puteau deschide gura, asa de indragostiti erau.

Ce vreti, de-ale tineretii valuri (de hormoni!!!).
Una peste alta experienta aceasta cu ai MEI elevi, o trec la capitolul amintiri prezente placute, simpatice, revigorante si sunt convins mai ales pentru ei, unice.
Pentru ca un colectiv se uneste, se omogenizeaza si in altfel de activitati, care exced structura scortoasa a unei sali de clasa, reusind astfel sa treaca in alt plan al comunicarii interpersonale. Bravo, lor ca stiu sa se distreze, este clar ca le mai trebuie iesiri din acestea (adica la muzee, la colectii de arta, teatre etc.- nu glumesc, nu ca astea nu te formeaza spiritual, dar nu reusesc sa te apropie suficient de colegii tai).
Sa nu fiu inteles gresit de catre parinti dar in patru ani de gimnaziu, o asemenea iesire se intimpla poate o data iar celelate activitati extrascolare culturale si culturalizante se intimpla mult mai des.

comentarii:

diana spunea...

Cred ca sunt prima care da un comentariu ..!!!! A fost o experienta, in care am reusit sa ne strangem o mare parte a colectivului, ceea ce nu s-a intamplat in cei 3 ani trecuti...Ma bucur mult ca ne sunteti diriginte ! Acest an, cu siguranta ii va compensa si pe cei trecuti ( nu am spus pierduti cum spun altii, pentru ca au fost si parti bune, nu neaparat numeroase, dar totusi considerabile).
Despre ziua de vineri, eu m-am simtit minunat, am vazut si alti oameni care nu coincid cu persoanele de la scoala, care s-au distrat si au lasat la o parte orgoliul.
A lipsit insa ceva...muzica a fost, dar nu un repertoriu asteptat...si dansul, care a fost pe lista neagra.
Abia astept urmatoarea iesire plina de distractie acompaniata de melodii in top si oglindita in pasi de dans care de care mai originali!

Diana Agop

Anonim spunea...

A fost asa frumos!De abia astept urmatoarea iesire:).Cum ati zis si dumneavoastra , ma bucur ca ne-ati putut cunoaste altfel decat suntem la scoala si ca noi radeam din orice prostie de atata fericire(mai ales ca eram cu dumneavoastra).Toata iesirea asta ne-a facut pe noi sa credem ca suntem uniti desi unii erau de alta parere.

Cristina

P.S.Dirigule pot sa va mai fac o poza?(scuze ca nu am fost politicoasa atunci)

calatorul spunea...

Cred ca va fi destul de greu sa mergem undeva unde sa si dansam, dar studiem problema. Ma bucur mult ca v-a placut acolo.Te pup Diana . Dirigu'

Bineinteles ca poti sa-mi faci poza, dar nu-mi amintesc sa fi fost nepoliticoasa. Nu cred ca altii au fost de alta parere. Te pup. Dirigu'

Anonim spunea...

dah...aceasta iesire ne-a ajutat sa ne cunoastem mai bn j desi am stat in 2 grupuri mai mari am reusit sa ne intelegem si cu cei pe care poate nu i suportam si am ras impreuna fara sa ne uitam in jurul nostru...a fost frumos mai ales ca ne-a unit bucuria si pofta de viata.A fost ceva special...noi uniti pentru prima data datorita dumneavoastra si poate putin datorita noua...oricum asta nu inseamna k doamna diriginta nu a reusit sa ne uneasca dar desi a incercat noi ''ne-am impotrivit''.Aceasta iesire a fost printre momentele cele mai frumoase din acesti 3-4 ani iar eu sper sa nu fie ultimul si cand vom avea ocazia sa ne mai intalnim dar de aceasta data sa fim toti inclusiv dumneavoastra si doamna diriginta

Cu respect,
Stefana

AncaR spunea...

nu puteti sa faceti o iesire ca asta sau o excursie si cu 8D'ul

Anonim spunea...

Intr-adevar a fost o iesire deosebita pentru ca ne-am cunoscut mai mult in cele 2 sau 3 ore decat in cei 3 ani de pana acum ... Mi-a placut mult faptul ca ati subliniat cuvantul mei :))
P.S. trebuie sa schimbam regulamentul pentru ca chiar daca sunt sefa clasei vreau si eu sa ma propun ca elevul saptamanii :(( altfel o s raman cu bulina aia neagra nemernica!
Delia (nu cantareata)

calatorul spunea...

Stefana, poate vom reusi sa mai mergem, sper ca ti-ai cunoscut colegii mai bine si ca multe din prejudecatile tale despre unii au disparut sau macar s-au atenuat.Te pup' Dirigu'

calatorul spunea...

AncaR stii bine ca nu se poate, iti inteleg frustrarea dar asta este situatia cu incadrarile profesorilor pe clase. Mai bine ramii cu o amintire frumoasa, atit cit ne-am cunoscut. Te pup . Profu'

Delia eu te voi propune. Ai dreptate putem schimba regulamentul. Te pup. Dirigu'

Anonim spunea...

imi place km s-a exprimat cristina la sfarsit respectiv "P.S"-ul :)))
a fost o iesire foarte draguta.. mai putin partea in care mihai a scapat sucul :))) dar am trecut si peste asta :">.Normal k face numai q 8E`ul>:P>:P da stiu k sunt rautacioasa:D.

gabi

calatorul spunea...

Gabi cred ca este primul comentariu al tau, ma bucur ca ti-a placut, chiar si partea cu sucul!!
La mine pe blog, am rugat copii sa nu folosesca nici un emoticon. E un bun exercitu. Te pup. Dirigu'

sâmbătă, 18 septembrie 2010

Test tip teză-Geografia României-dealuri şi podişuri

A.Depresiunea colinară a Transilvaniei.Tipuri de itemi

1.Aveţi următorul text cu spaţii libere, completaţi-le cu informaţia corectă şi completă din lista de termeni de mai jos.

În interiorul lanţului carpatic s- a produs o scufundare lentă, ce a determinat apariţia unui lac tectonic numit Lacul ………….., prin procese succesive de ……………., argilele, pietrişurile şi …………au format dealurile şi podişurile care alcătuiesc astăzi Depresiunea …………… a Transilvaniei.

Partea de nord –vest a acestei unităţi de relief este mărginită de o altă unitate din aceeaşi categorie numită ………,în timp ce la contactul cu Carpaţii Meridionali s-a format o zonă joasă cu ……., iar spre est o regiune cu succesiuni de dealuri şi depresiuni numită ……….. Transilvaniei.

Termeni: Subcarpaţi, şisturi cristaline, Panonic, Transilvan, deluros, colinar ,depresiuni, Dealurile de Vest, sarea, culoare, Marea Neaga, piemont.

Raspunsuri:Transilvan,sedimentare,nisipurile,colinara,Dealurile de Vest,depresiuni,Subcarpati.

2.Aveţi următoarea enumerare de termeni ( de relief): dom, calcar , lunca, iaz, cută diapiră, colină, masiv, sare, tectonic, culoar, defileu, chei, granit, scufundare, încreţire, sedimentare, podişuri, piemont, măguri,creastă, con, boltire, depresiune, densitate.

Selectaţi:

a. minim 8 (din13) denumiri din Depresiunea Colinară a Transilvaniei;

b.minim 5 (din 8) denumiri din zona montană aferentă;

c.5 denumiri doar din Zona Marginală ( submontană ) a Depresiunii Colinare a Trans.

Raspunsuri:

a.dom, lunca, sare, tectonic, podisuri, boltire, cuta diapira, colina,sedimentare;

b.incretire, con, creasta, masiv,chei, granit, defileu;

c.depresiune, cute diapire,scufundare, culoar,piemont, sare, magura.

3.Aveţi următoarele afirmaţii simple, încercuiţi A sau F.

A./ F. 1. Câmpia Transilvaniei este o importantă zonă agricolă.

A. /F. 2. Podişul Târnavelor este mărginit la nord de cele două Târnave.

A. /F. 3. Domurile gazeifere lipsesc din Podişul Someşan.

A. / F. 4. Culoarul Alba Iulia – Turda este traversat de Mureş .

Raspunsuri:1.A;2.F;.3.A;4.A

4.Itemi cu răspuns scurt:

Obiectiv: să identifice efectele unui proces geomorfologic.

  1. Explicaţi, pe scurt ce este o platformă după modul de formare;
O platforma este o unitate de relief in care pe o placa tectonica sau pe o regiune de orogen scufundata s-au depus sedimente, in strate foarte groase.
  1. Comparaţi în scris, în cinci rânduri, modul de formare al munţilor şi al podişurilor.
Podisurile s-au format prin depunere de sedimente, de obicei pe placi tectonice, fiind apoi inaltate si fragmentate de riuri, in timp ce muntii se formeaza prin incretire in urma ciocnirii placilor tectonice.

Obiectiv: să argumenteze o afirmaţie.

  1. ,, Cutele diapire sunt situate doar pe marginea Depresiunii colinare a Transilvaniei”.

5.Itemi cu alegere multiplă. Încercuiţi litera corespunzătoare răspunsului corect.

1.Direcţia de curgere a râurilor mari din Podişul Târnavelor este :

a. NV-SE ; b. NE- SV; c. N-S ; d. E-V;

2. Cute diapire se întâlnesc în sudul unităţii la:

a. Ocna Mureş ; b. Ocna Dej; c. Ocna Sibiului; d. Praid – Sovata;

3. Cantităţi mari de argilă se întâlnesc în subdiviziunea numită :

a. Câmpia Transilvaniei ; b. Podişul Hârtibaciului ; c. Podişul Someşan ; d. Podişul Secaşelor ; e. Subcarpaţii Transilvaniei.

4. La contactul cu Muntii Cândrel se află:

a. Depresiunea Făgăraş ; b. Depresiunea Almaş; c. Culoarul Alba Iulia ; d. Depresiunea Sibiu;

5.Altitudinile maxime din Depresiunea colinară a Transilvaniei se întâlnesc în partea de:

a. NV ; b. S; c. N; d. NE; e.E

Raspunsuri:1.b;2.c;3.a;4.d;5d

6.Completaţi spaţiile libere cu informaţia corectă şi completă .

1.Subcarpaţii Getici intră în contact direct cu Carpaţii…………………….

2. Între Depres. Vălenii de Munte şi Depres. Câmpulung se află Depresiunea. ……

3. Culmea Pleşu intră în contact direct cu Munţii………..

4. Subcarpaţii Getici sunt traversaţi în zona centrală de râul …….

5. Cutele diapire sunt prezente în Subcarpaţii Curburii la ………..

6. Grupa Bucegi este mărginită la sud de Subcarpaţii ……………..

7. În Subcarpaţii Getici, între Dâmboviţa şi Olt există o serie de dealuri numite ……

8. Culmea Pietricica este situată între Trotuş la sud şi …………la nord

9. Flişul pătrunde în Subcarpaţii Curburii dinspre zona Munţilor ……

10. Depresiunea Tg. Jiu este o depresiune de tip……………………

Raspunsuri:1.Meridionali;2.Pucioasa;3.Stanisoarei;4.Olt;5.Slanic Prahova;6.Curburii;7.muscele;8.Bistrita;9.Buzaului;10.intradeluros.

7.Podişul Moldovei .Itemi de selectare.

Aveţi următoarea enumerare de subdiviziuni: Covurlui, Rădăuţi, Pleşu, Măţău, Fălciu, Bârladului, Stânişoarei, Neamţului, Dragomirnei, Tutovei, Bistriţei, Ciungi, Central Moldovenesc, Odobeşti, Coasta Iaşilor, Comăneşti, Fălticeni, Becheci, Jijiei. Selectaţi:

a. 4 denumiri din Podişul Sucevei:

b. 5 denumiri din Podişul Bârladului:

c. 4 denumiri de depresiuni:

d. 7 denumiri de dealuri, culmi sau măguri :

8.Itemi cu alegere multiplă:

    1. Podişul Bârladului este situat între:

a. Siret şi Bistriţa; b. Siret şi Dunăre; c. Siret şi Suceava ; d. Siret şi Prut ; e. Siret şi Bârlad.

    1. Culoarul Siretului se continuă cu :

a. Culoarul Moldovei ;b. Culoarul Dunării; c. Culoarul Bistriţei ;d. Culoarul Bârladului.

3. Depresiunea Rădăuţi este o depresiune :

a. intradeluroasă;b. intracarpatică; c. subcarpatică ; d. submontană ; e. intramontană.

4. Diferenţa de nivel (de altitudine )dintre Podişul Sucevei şi Câmpia Moldovei se datorează :

a. poziţiei faţă de munţi ; b. scufundărilor tectonice ; c.prezenţei cuestelor ; d. alcătuiri geologice.

5. Orientarea culmilor Podişului Moldovei , în jumătatea sudică este pe direcţia :

a. nord – sud ; b. NV-SE; c. NE-SV ;d. est - vest.

9.Completaţi spaţiile libere cu informaţia corectă şi completă, alegând din enumerarea de termeni şi denumiri de mai jos:

Unităţile extracarpatice legate genetic de Carpaţi sunt Podişul Mehedinţi şi …………Modul de formare al acestora este prin ………, a stratelor sedimentare , spre sfirsitul orogenezei ………, când au început să se ridice şi celelalte unităţi de deal şi podiş , numite de ……………, şi formate printr-un proces mai simplu de ………..a sedimentelor .Astfel în partea de vest a Carpaţilor Occidentali au apărut …………., iar în interiorul arcului carpatic Subcarpaţii……………

Termeni: Curburii, Câmpia de Vest, paltformă, încreţire, Transilvaniei, acumulare, scufundare, Dealurile de Vest, hercinică, alpină, Subcarpaţi.

joi, 16 septembrie 2010

Fosti elevi ...nostalgii....dulci amare amintiri

Am scris acest post acum doi ani, dupa o dulce amara despartire de colectivul clasei a VIII a D si, am si azi cind transfer postarea pe acest blog, aceleasi emotii.

De citeva zile primesc aproape in fiecare pauza vizite de la fosti elevi.
De fapt de la ai ,, MEI'', asa le spun si acum, desi nici acum, cu atit mai putin, nici in anii din urma si de fapt niciodata n-au fost ai mei, au fost ai altora, ai parintilor lor . Ei nu mi-au apartinut niciodata, dar o parte a amintirilor mele sunt legate de AI MEI si o parte a sufletului meu de dascal a ramas la ei, sau cu ei sau chiar linga ei sa-i calauzeasca.
Cine sunt ai mei?
As putea dintr-o suflare sa-i spun sau sa-i scriu si am s-o fac, probabil pentru ultima data, ca o strigare de catalog, o dulce amara amintire a anilor apusi: amalia, andrei b., stefan b., sabina, andrei c., alexandru c., codrina, stefana, narcis, andrei beri.,vlad, mircea, robert, stefan p., madalina c., andreea v., maria, andra, roxana, karina, iosif, ioana, cora, andreea p., madalina d., alexandra, alina, catalina, razvan, marian, radu, mara, alexandru v.
De ce pentru ultima data?
Pentru ca inevitabil intervine uitarea si... nume, fapte, locuri, imagini se estompeaza treptat si sertarele creierului se deschid din ce in ce mai greu, cu un scirtiit care -ti da fiori (asta in cazul meu pentru ca la voi sunt bine unse balamalele cu materie cenusie).
Trece timpul!
Iti spui amagindu-te cu gindul ca o noua provocare te va tine treaz si te va intari. Asa este, nu ne-am apartinut niciodata, dar legatura creata in atitia ani in care am impartit o sala de clasa, nu se uzeaza.
Iar aceste vizite, dragi copii, sunt pulsul care impinge inainte inima mea de dascal, sunt motivul pentru care vrei mai mult sa te doreasca copii, sa fi mai bun si mai aproape de ei, sa-i simti, sa-i cunosti, sa-i faci sa rida sau de ce nu sa-i faci sa plinga emotionati ca s-a terminat ceva, care acum dupa patru ani nu are contur.
Sigur, stim cu totii ca se termina o etapa, incepe alta in viata noastra dar amintirea unor patru ani sper sa ramina si sa raspunda la o intrebare: Cu ce m-am ales din acesti patru ani ? Intrebati-va, dar alegeti sa va raspunde-ti mai tirziu.
Va pup. Va iubesc, desi nu v-am spus-o niciodata. Va salut, dragi elevi de la clasele a 8. Nu fiti suparati si profesorii sunt demni de amintire. Cu respect si ma inclin in fata voastra.
Prof. Viorel Irascu
Iata si comentariile de atunci:
Lorena spunea...

Foarte frumos sa stiti ca si acesti copii "AI VOSTRI"tin foarte mult la dumneavoastra si sigur nu va vor uita niciodata;) ca de altfel si noi:)hehe:>..

Anonim spunea...

Nu stiu ce sa zic e forte frumos ca inca tineti la ei si probabil nu o sa ii uitati. Dar nu v-ati gandit ca poate ne deranjeaza comparita cu 8 D-ul ? (nu are legatura cu articolul)
Mate Maria Paula

calatorul spunea...

nu draga paula, nu trebuie sa te deranjeze ci trebuie sa te motiveze. Exista deja un perecedent, acesta se numeste 8D si nu poti schimba nimic. Acesta devine punctul meu de reper in relatia cu voi. De ce trebuie sa te motiveze? Pentru ca sunteti capabili, sunt convins de acest lucru, sa va ridicati la nivelul asteptarilor mele, iar atunci cind motivezi pe cineva, o faci cu sau prin puterea exemplului.
Te pup.Dirigu'

Diana spunea...

Imi place foarte tare modul dumneavoastra de a gandi si de aceea, cred k sunteti printre putinii profesori pe care ii indragesc SINCER(4 profi din 15, cred...)Mi se pare normal sa priviti in trecut, in trecutul in care 8D-ul si-a lasat amprenta.Totusi...nu uitati k in prezent, 8E-ul va ingana fiecare gand, pentru k mergeti in pas q el(8E-ul). Imi inkipui k ar trebui sa fiti fericit, datorita faptului k la sfarsitul anului scolar 2008-2009, veti avea alaturi niste copii minunati, fosti elevi ai colectivelor 8D si 8E al caror "tata" ati fost dumneavoastra, domnule diriginte!!
Sunteti un profesor norocos!!!
As mai avea multe sa va spun...dar nici o mie de cuvinte nu-mi ajung sa va spun ce cred!
Diana Agop

Raluca spunea...

ce frumos...:X intr adevar sunteti cel mai tare prof...chiar daca uneori ne comparati cu alte clase...dar aveti dreptate...:-j nu va vom uita niciodata...>:D

ionut spunea...

sunteti un profesor minunat...dar..candva ati spus ca o sa luati o cls de a4a..adica acum a5a...sper sa aveti o relatie mai buna cu 8B-ul cu toate k suntem mai "diferiti" de fostul 8D si 8E...ma bucur ca ati fost profesorul meu din cls a5a si as vrea ca si la liceu sa va am ca profesor...dar..nu cred ca se poate..imi place f mult cum predati si inteleg totul..doar ca uneori..nu ma straduesc destul
Serdean Ioan

Anonim spunea...

Vad ca tineti foarte mult la acesti copii ..si spre deosebire de alti diriginti se vede ca va pasa ;), eu sunt intr'o clasa nu foarte buna ,unde am ca "diriginte" un profesor caruia nu'i pasa de vietile noastre,si cand este vorba de vre'o problema este foarte sever , .,oricum ne-am obijnuit cu profesori DURI(cum ne-ati spus astazi la clasa:) ) .
A..si voiam sa va mai spun ceva,..pe mine cel putin m'ati motivat enorm si nu-mi pasa de nivelul clasei mele,eu una voi invata mult mai mult anul acesta si va voi demonstra ca si la clasa "cu un nivel foarte scazut " si cu toate comparatiile pe care le faceti cu alte clase...SE POATE INVATA si SPER ca la final sa fiti mandru ....Pana atunci,continuati asa,pentru ca sunteti tare >:D<

Lorena spunea...

pe mine una nu ma deranjeaza comparatia imi place deoarece oarecum sunt nishte modele in anumite lucruri shi poate avem cum sa ne luam un reper...este binee:p:

Anonim spunea...

Suntei un profesor extraordinar :)
spre deosebire de altii..:-?
oricum ceea ce vreau sa va spun este ca ,colegii mei nu va simpatizeaza deloc fiindca faceti mereu comparatii dintre alte clase si noi binenteles,..dar eu va admir pt ca sunteti o "specie rara" sau "pe cale de disparitie"
..nu gasesti profesori ca dvs la orice colt de strada :), pe mine cel putin m'ati motivat si invat din greu ca sa va dovedesc ca nu fac parte dintr'o clasa "cu un nivel mai scazut " cum spuneti dvs.,...whatever.....


calatorul spunea...

pentru raluca si pentru anonimul(a). trebuie sa stiti ca ma gindesc des daca este pedagogic sau nu, sa faci comparatie cu altii sau cu alte clase, insa atunci cind predau la diferite clase este inevitabil sa nu compari. Poate ca va deranjeaza si pentru asta imi cer scuze, dar este si modul meu da a va motiva( sau demotiva, eu stiu?) Stiu insa ca multi dintre voi sunteti ambitiosi si nu va veti lasa. Mai este ceva, ginditi-va de cite ori dezmagirea a lasat loc entuziasmului, cu referire la dorinta voastra de a invata la teste. Am avut prea multe dezamagiri in ceea ce va priveste si de aceea poate fac unele excese. Va pup. Profu'

calatorul spunea...

pentru ionut. Esti un simpatic ionut, si as vrea sa sti ca nu pot sa-ti fiu prof. si la liceu pentru ca sunt titular la sc. 19. Imi place ca te ambitionezi, asta este si ideea in clasa a8 a.

Maria spunea...

Foarte frumoase cuvintele dvs! Mi-ar fi placut foarte mult sa imi fiti diriginte:X8->sau cel putin profesor:P.Chiar daca nu am avut ocazia sa va cunosc prea bine...la sfarsitul acestui an(care abia a inceput)voi avea putine,dar simpatice amintiri din zilele in care ma intalneam cu dvs la cancelarie,cat timp eram de serviciu si pe holurile scolii:P:D Foarte multi elevi spun ca sunteti un profesor extraordinar si nu ma indoiesc de acest lucru! Maria(8A)

Cosmin Onet spunea...

pe mine m-ati uitat,domnule diriginte :(

Raluca spunea...

da...va inteleg...sh intr un fel aveti mare dreptate in legatura cu clasa noastra...chiar daca uneori sunteti prea direct :D:)) in fine...sunteti un prof' tare de treaba si nimeni din 19 nu cred ca va va uita vreodata:D[clasele la kre predati evident]...>:D<...sh...v ati dat seama care Raluca sunt nu:))?

Anonim spunea...

Sa stiti ca si noi tinem la dvs foarte mult si acum dupa ce ne-am cunoscut si profesorii de la liceu, multi dintre noi au inceput sa va aprecieze mult mai mult. eu personal v-am apreciat dintotdeauna si ati fost profu' si dirigul meu preferat ( daca e sa fac orice fel de comparatie).Cat despre comparatiile cu alte clase... nu stiu daca reprezentam chiar un model.. de fapt cred ca nu dar va inteleg ca aveti nevoie de anumite repere la care sa va rapotati.Noi suntem generatia care a trecut iar ei sunt actuala dvs clasa.Sincer sper ca timpul sa nu-si spuna cuvantul si sa nu stearga din memorie toate detaliile legate de noi.. dar inevitabil asta se va intampla. ce sa mai spun ? sunt bucuroasa k v-am avut timp de patru ani ca diriginte si sunt convinsa ca profesor si diriginte ca dvs nu voi mai gasi nicaieri.
Cretu Codrina ( fostul 8D)
Ps : Trebuia sa puneti poza care ne-ati facuto zilele trecute:))

Raluca spunea...

"Anonim"-ul kre o zis ca , colegii[scuzati cacofonia] nu va simpatiseaza deloc...da de unde shtii tu:|? cel putin la noi o fct comparatsii sh are dreptate...chiar dak nu prea se face asta:):-j colegii mai il simpatizeaza foarte mult p domn' profesor... face multe comparatii intr adevar...si uneori e ironic...dar v ati gandit ca mereu are dreptate?lasand orgoliul deoparte? ...in fine...nvm...
Raluca[8b]

calatorul spunea...

nu stiu care MARIA esti, dar sa nu crezi tot ce auzi, stii vorba aceea vulpea daca nu ajunge la struguri spune ca sunt acri. Trebuie sa ma vezi la ore si apoi sa-ti fiu simpatic. Oricum multumesc de aprecieri. Este totusi deosebit ca cineva care nu te cunoaste sa spuna astfel de lucruri. Te pup. Vino pe hol cind ma vezi si prezinta-te.

calatorul spunea...

Dragul meu Cosmin, asa este, te-am uitat si imi cer mii de scuze ( tu sti ca imi recunosc greselile). Nu stiu daca mai conteaza ce scriu dar sa stii ca am folosit un tabel mai vechi, iar tu ai venit mai tirziu in clasa. Poate ca nu s-a creat inca o legatura puternica, pentru ca nu ai stat decit un an, asta insa nu insemna ca nu imi aduc aminte de tine si ca nu te respect. Accepta-mi scuzele. Te pup. Dirigu'

calatorul spunea...

Raluca de la 8 B. Nu-i asa? Multumesc pentru aprecieri. Am o rugaminte la voi toti care scrieti comentarii. Faceti un efort sa nu mai utilizati limbajul de mess. Incercati sa scrieti corect, cu semne sau cu diacritice. Veti vedea ca este un exercitiu bun. Doar nu veti scrie toata viata numai comentarii sau pe messenger, va trebui mai devreme sau mai tirziu sa utilizati termeni si punctuatie corecta gramatical. Va rog.

calatorul spunea...

Pentru Codrina. Imi pare bine ca ai citit articolul. Asa este nu trebuie sa va transform pe voi in ceva ce nu sinteti, poate sub imperiul emotiei am scris si lucruri patetice, dar asta nu arata decit ca ati fost si veti ramine pentru mine o clasa deosebita si demna de respect. Trebuie sa vezi ca mine zeci de colective de elevi si, astfel sa-ti faci o imagine despre clasa unde esti implicat emotional si profesional si relational ( adica cea la care esti diriginte). Cit despre cei de la 8E, poate ca au nevoie sa li se spuna ( nu prea des ) cit de buni au fost altii, pentru ai motiva mai mult, sa se ridice la nivelul pretentiilor. Oare nu asta facem toata viata, ne gindim daca vom putea atinge exigentele impuse de cei de deasupra noastra ( profesori, colegi, diriginti, directori, parinti, sefi ). Un lucru este clar pe tine n-am cum sa te uit oricum pentru ca ne-am nascut in aceeasi zi si nu numai, dar cred ca exista si o anumita compatibilitate emotionala, zodiacala sau cum vrei sa-i spui .Te pup si iti urez succes. Dirigu'

calatorul spunea...

Raluca nu am ID de mess, nici macar n-am configurat programul pentru mess. Nici nu-mi doresc, imi ajunge ca pot comunica cu elevii pe blog. Te pup.Profu'

un parinte spunea...

Domnule Diriginte,
Am descoperit intamplator blog-ul dv.
Trebuia sa-mi inchipui ca veti gasi o noua modalitate sa ajungeti la mintile si sufletele copiilor.E o idee excelenta, pentru ca acum din pacate ,copii se exprima mai greu direct si mai usor pe mess.
Pentru ca sunt parinte si am avut experienta de "a-mi fi diriginte", as vrea sa va impartasesc si eu parerea mea.A fost o experienta foarte placuta pentru mine sa cunosc in ziua de astazi un dascal dedicat, un profesionist ambitios si nu in ultimul rand un fin psiholog.
Imi aduc aminte a doua sedinta cu parintii, in clasa a V-a , in care m-ati uimit cu analiza din punct de vedere al caracterului si comportamentului fiecarui copil.Era foarte important pentru mine sa stiu cum se manifesta si cum era perceputa fetita mea atunci.

Faptul ca invatatoarea imi spunea doar ceea ce reflectau si calificativele ei, nu-mi era de ajuns.
Am descoperit apoi, comunicand foarte bine cu copilul meu - si ne-ajungand decat atunci cand era necesar la scoala- o relatie profesor - elev pe care o credeam disparuta si care pare si mai idilica acum, cand la liceu se pare ca va avea parte de un diriginte foarte controversat.
Cu siguranta ca veti avea multe generatii care sa insemne ceva deosebit pentru dv. dar pentru mine ca parinte, care am absolvit odata cu fica mea gimnaziul, a fost o experienta foarte placuta prin modul in care ati influentat-o pozitiv si ati facut-o sa gaseasca in lumea de astazi, pe care o descopera deja nedreapta, modele si caractere umane care merita cu adevarat atentia si stima.
N-am vrut sa fiu patetica, dar nu m-am putut abtine sa nu va transmit ceea ce n-am avut niciodata ragazul sa va marturisesc.Numele meu n-are prea mare importanta, asa ca semnez, un parinte.

calatorul spunea...

Pentru parintele caruia i-am fost... diriginte. Bucuria pentru care traiesc (d.p.d.v. profesional, evident) este aceasta. Legata de vorbele, amintirile, faptele, comunicarea cu elevii si parintii. Sunt un sentimental incurabil si un naiv netratabil si, cred din tot sufletul ca implicarea intr-o relatie cu elevul poate fi facuta si de pe alte coordonate. Ca am reusit sau nu asta ramine sa aflam, dar prin mesajul dumneavoastra, o particica din acest ideal a fost atins. Va multumesc pentru cuvintele frumoase. Nu imi amintesc sa mai fi citit sau sa fi auzit cuvinte si totodata intelsuri nebanuite printre ele, asa de frumoase de la un parinte. Sarut mina. Cu respect. Dirigu'

Anonim spunea...

8D-ul a fost cu adevarat o clasa speciala,la fel ca 8C-ul.ei merita cu adevarat respectul nostru.erau niste persoane foarte simpatice,vesele si prietenoase.imi pare tare rau ca au plecat clasele de a8a,scoala e mult mai goala fara ele(din pacate nu putem opri timpul)
...sper ca anul viitor (cand vom termina si noi a8a )sa scrieti despre noi cu macar jumatate din bucuria cu care ati scris despre fostul 8D
cu respect,
roscata din cls dumneavoastra
Cristina

raluca spunea...

vroiam doar sa va spun ca din toti profesorii din generala sunteti singurul de care imi e dor in adevaratul sens al cuvantului si spun asta fara nici un regeret.ati fost si veti ramane pt mine cel mai onorabil,respectabil si simpatic profesor.semnat raluca rosu fost fost 8F

calatorul spunea...

pentru Cristina. Da asa este, au fost clase speciale din toate punctele de vedere. Nu -ti face griji pentru mine veti ce-ati fost si mai mult decit atit. Te pup .Dirigu'

calatorul spunea...

Pentru Rosu Raluca. O surpriza placuta, sa intre elevi sau fosti elevi pe blogul meu. Multumesc pentru aprecieri.Mult succes in continuare. Te pup . Profu'

Raluca[8b] spunea...

ce frumos...chiar imi pare bine sa vad ca va apreciaza atat de multa lume...chiar meritati...stiti sa ajungeti la sufletul elevilor prin caracterul dumneavostra...si veti fi un profer de neuitat pentru toti elevii cu siguranta...m-a pus mut pe ganduri felul in care le raspundeti elevilor pe blog...sunteti chiar o persoana deosebita pentru un profesor...altii care vin la ora dicteaza si pleaca...in fine...va voi aprecia mereu:)

calatorul spunea...

Multumesc Raluca, vad ca esti foarte activa pe blogul meu. Poate ca respectul elevilor se cistiga si altcumva, prin realism, consecventa si daruire. Asa cred eu. Te pup. Profu'

Anonim spunea...

nu va suparati de intrebare,dar daka o fata(eleva a dumneavoastra) v ar spune ca...simte(sa zicem) ceva pentru dumneavoastra, adica va place ceva mai mult decat un profesor(sper s ama intelegeti), dumneavoastra ce i-ati spune?ce ati face?

calatorul spunea...

Draga mea anonima, in primul rind ar fi fost bine sa-mi scrii pe e-mail. In al doilea rind, pentru ca aceste comentarii sunt publice am sa-ti raspund aici. Este normal ca o eleva sa aiba simpatii intre profesorii care predau la clasa ei mai ales daca ea gaseste in respectivul profesor prototipul omului de care i-ar placea sa se indragosteasca.

Aceasta normalitate nu trebuie insa sa depasesca anumite limite. Eu pot banui despre cine este vorba, dar reactiile mele nu pot fi decit la fel de rationale ca ale unui om adult si obisnuit cu astfel de situatii. Cea mai mare greseala a unui profesor ar fi sa dea curs unor intentii sau sa transfere autoritatea profesionala in autoritate sentimentala, daca ar face asa ceva cariera si respectul de care se bucura s-ar transforma in pulbere, intr-o imagine pe care cu greu va mai reusi sa o controleze.

Ma intrebi ce as face, eu raspund simplu. Nimic. Nu vreau sa-ti ranesc sentimentele, acestea sunt oricum supraamplificate de virsta ta, de tinereatea ta, de lipsa experientei si de capacitatea redusa de a administra asemenea situatii. Va fi o ,,iubire'' neimplinita , asa cum vei mai avea, sper ca nu foarte multe in viata ta. Asteapta-ti prietenul, iubitul sau cum vrei sa-i spui in continuare, el va veni, dar nu in persoana unui adult ci a unui copil, tinar, adolescent de o virsta apropiata. Sper ca am fost si categoric dar si elegant in raspunsul meu.Te pup
Profu'

Anonim spunea...

profu'...si sper ca daca va dati seama cine sunt(sau macar banuiti) sa nu va schimbati o anume atitudine fata de mine...sau eventual sa va faceti o parere gresita...eu sper totusi ca asta sa ramana doar pentru mine...si nu e ceva serios...adica nici nu mi pot da seama exact de sentimentele mele...dar cert e ca nu va simpatizez doar ca pe un prof...in fine :)

Raluca[8b] spunea...

da...sunt foarte activa:))
nah...imi place sa vorbesc cu dvs, in primul rand pentru ca sunteti primul profesor cu care vorbesc pe net...si in al2lea rand pentru ca, chiar am cu cine vorbi...adica v am mai zis:)
Si...sunt prea stresanta ca va zic mereu cate cv pe blog? sa mi ziceti daca e asa...si ma mai abtin :)
:*

calatorul spunea...

Pentru draguta anonima. Chiar daca banui cine esti, asta nu are cum sa -mi schimbe nici atitudinea si nici imaginea despre dine (oricine ai fi ). Lucrurile trebuie separate foarte clar, scoala este scoala, responsabilitatile sunt clare, iar partea sentimentala este alta poveste. De fapt, asa cum imi inchipuiam iti este greu sa definesti anume ce simti, cum simti, sau daca simti cu adevarat ceva. Te pup. Profu' .

calatorul spunea...

Pentru Raluca. Nu ma deranjezi de loc. Nu esti stresanta, n-ai fost si cred ca nu vei fi. Ambitie. Vointa. Putere. Toate trebuie sa te caracterizeze.
Te pup. Profu'

Anonim spunea...

ee mi-e greu mai mult sa definesc ce anume simt si cat de puternic este acel sentiment...nu este chiar foarte puternic cred dar totusi...si...banuiti ceva? sau am inteles gresit?

Draga anonima , hai sa incetam cu acest joc . Simti ceva , iti sint simpatic , bine , se mai intimpla . De acum ne vedem de scoala.Te pup.

Raluca[8b] spunea...

oo domn' profesor va plac fetele :))e si normal adica nah:-j
si apropo, la geografie este vreo carte...cu modele de teze? cum este la romana si la matematica? ca nu am vazut...si as vrea sa incep sa ma pregatesc...adik nah...:)
:*

calatorul spunea...

Exista o carte de teste la geografie, vom da comanda la timpul potrivit. Te pup . Profu'

Raluca[8b] spunea...

ok multumesc...si apropo de azi din clasa...:))nu stiu daca este cineva din clasa...acea " anonima " cred ca mi as fi dat seama daca ar fi fost...adica nu stiu...si...ma gandesc ca nu credeti ca sunt eu...nu i asa?:| n as putea fi eu:-j...cred :D ma rog...
:*

biank(8 B) spunea...

pfff...domn profesor voi devenii si eu cea mai activa de pe blog..nu numai raluk;;)>:P

calatorul spunea...

Raluca n-are nici o importanta ce cred eu, dar vreau sa pun punct acestei povesti. Azi am glumit. Te pup. PROFU'

calatorul spunea...

Bianka, ma bucur ca vrei sa deviii activa pe blogul meu, dar rugamintea mea este sa citesti si articolele, asa pentru cultura generala. Te pup. Profu'

Raluca[8b] spunea...

...ok...bine domn' PROFESOR, ma scuzati oricum...in fine...
:*

Stefan Berea spunea...

Felicitari pentru acest articol. domn' diriginte(nu ma despart de expresia aceasta rezervata dumneavoastra; nu cred ca voi mai intalni profesori care sa merite acest TITLU). mi-am dorit atat de mult sa plec din generala, dar dupa o singura saptamana scoala generala a devenit lucru stralucitor ce nu va mai putea fi atins . pastrati-va caracterul pe care il cunoastem toti si veti avea "succesuri" :D cu toate clasele la care veti fi diriginte. sunt sigur ca vor mai fi alte generatii de " AI MEI" .tot colectivul fostei clase 8D va apreciaza. inclusiv eu.(Stefan Berea)

calatorul spunea...

Stefan, iti multumesc pentru aprecieri, sa stii ca cele venite de la unul dintre cei mai seriosi si corecti elevi AI MEI , au o valoare foarte mare pentru mine. Nu este putin lucru sa ti se rezerve in inima si amintirile unui elev acest titlu.Cred si eu ca vor mai fi generatii de buni elevi, dar voi sunteti reperul si tare ma tem ca voi fi tot timpul nemultumit, ca nu se ridica la nivelul asteptarilor mele.
Te pup. Iti urez succes.
P.S. Daca timp de patru ani am reusit sa nu te (va) dezamagesc, foarte tare, sa nu fiu subiectiv, sa nu fiu absurd in cerintele mele, insemna ca am reusit ceva.
Dirigu'

Anonim spunea...

foarte frumos articolul despre fosta cl....dar sa stitzi k si cei din fostu 8 F v-au simpatizat extrem de moolt,printre care si eu.Ati fost un prof de nota 10 cu care ne-am si distrat dar si am invatat :>....de acum am inceput o noua etapa a vietii dar mereu ne vom aminti de dumneavoastra ji sper ca si noi am ramas in sufletul dumneavoastra...Raluca, fosta cl 8 F

calatorul spunea...

Raluca, nu trebuie sa crezi ca pentru mine conteaza doar elevii clasei unde am fost diriginte, munca mea implica sau ma implica in relatii cu toti elevii carora eu le sunt profesor. Deci elevii de la clasele paralele, sunt importanti pentru mine pentru ca prin ei imi implinesc si eu o parte din misiunea mea, din profesia mea. Acest lucru este valabil si pentru cei de la 8C si pentru 8F. Nu aveti cum sa nu ramineti in sufletul meu, ati fost o generatie reusita si cu multe reusite. Succes. Te pup. Fostul tau prof.

Diana B. [fosta 8F] spunea...

Nu e de mirare ca sunteti asa de simpatizat de elevi; rar se mai intalnesc profesori ca dumneavoastra care se dedica cu mult devodament meseriei pe care o practica :)
Sunt bucuroasa ca v-am avut ca profesor,si va multumesc pt ceea ce ati facut pt mine si nu numai :)
Acum realizez ca-mi lipseste acel profesor care facea ca ora de geografie sa fie una mult asteptata, relaxanta,cu mult umor,dar si totodata foarte constructiva.
Va multumesc inca odata pt tot ceea ce ati facut pt noi :)

Cu respect,Diana B. (fosta clasa 8F) :)

calatorul spunea...

Diana, iti multumesc pentru aprecieri, dar sa stii ca aceasta nostalgie dupa unii profesori de generala este naturala, mai ales daca ai parte de ciudati la liceu. VA TRECE SI ASTA , TE VEI MATURIZA, PE CEI MAI MULTI DINTRE ACTUALII PROFESORI II VEI IGNORA, PE ALTII II VEI SIMPATIZA, IMPORTATNT ESTE SA RAMII IN CONSTIINTA SI AMINTIRILE ELEVILOR, CA UN PROFESOR CE SI-A IUBIT MUNCA. TE PUP. PROFU' - PENTRU SIMPATIA MEA DE LA 8F

doolce spunea...

Cred ca aveti dreptate.Dupa mine relatiile dintre profesor si clasa se polarizeaza ,in general in sentimente de simpatie , incredere reciproca sau, dimpotriva ,de antipatie , neincredere si chiar ostilitate.Sunt si cazuri cand contactul spiritual
dintre profesor si elev nu trece de zona indiferentei: clasa nu exista pentru profesor si nici profesorul pentru clasa . Initiativa trebuie sa apartina insa profesorului, care tinand seama de legea esentiala a relatiilor afective interumane potrivit careia simpatia si bunavointa naste simpatie si bunavointa , antipatia si ostilitatea trezesc sentimente de aceiasi calitate , trebuie sa conduca , sa dirijeze aceste relatii si sa le structureze pe colaborare.De aceea cred ca profesorii trebuie sa aiba grija ca in timpul orelor de curs dar si in afara acestora sa nu lezeze personalitatea elevului , ci sa-l ajute sa si-o dezvolte , sa-l ajute sa invete sa gandeasca singur pentru ca atunci cand va parasi bancile scolii sa nu depinda de nimeni cel putin din punct de vedere intelectual .
Insa dumneavoastra ati fost un prof extraordinar asa cum a zis si dy, pe langa proful care il avem acu la geografie care nu prea preda dar are pretentii exagerate..:(
raluca fosta cl 8 F

Diana B. [fosta 8F] spunea...

Pai tocmai..noul meu profesor de geografie e un ciudat :)) scuzati-mi limbajul.. nu se compara deloc,dar deloc cu dumneavoasta :| si poate de asta imi amintesc cu nostalgie si regret de fostul meu profesor de geografie [adica dumneavoastra :)]
Dar asta e..nimic nu e poate schimba.Trebuie sa ma conformez in cele din urma :-<>

doolce spunea...

da dy ai dreptate....si eu imi doresc acelasi lucru:X...si cred ca cl a 8 a fost cea mai frumoasa si multe amintiri imi vin in minte ....:X
raluca fosta cl 8F

Anonim spunea...

Buna seara, domn' diriginte!

Am citit articolul dvs si sincer m-a cuprins o nostalgie demna de un film. Mi-am adus aminte cum dvs mereu aveati un sfat potrivit, in orice imprejurare, erati modelul, pentru unii, de a deveni mai puternici, de a-si gasi un drum al sau, un tel, pe care sa-l urmeze. Nu stiu ce as fi facut, daca nu ma sfatuiati in legatura cu profilul de la liceu. Am realizat dupa cateva saptamani de scoala, ca m-ati indrumat spre nivelul care ma descrie cel mai bine. Nici nu puteati sa ma indrumati altfel. Chiar si acum, povestim cu totii intamplari din excursii, peripetii si ne aducem aminte, cand dam de un obstacol, de sfaturile dvs pline de intelepciune...sper ca si atmosfera din clasele la care predatide sa fie la fel cum era cu noi: plina de buna dispozitie, de relaxare, de bucurie..de altfel, noi, fostul 8 D, nu va vom uita niciodata, cum ne-ati "crescut", cum eram toti, mici si inca in cochilia noastra, fiecare in banca lui, din clasa de la etajul II...
nici timpul, nici vremea, nici varsta, sau drumurile paralele, nu ne vor desparti de amintiri dragi si de un "tata"...Va dorim numai bine in continuare si sa continuati ceea ce faceti, caci nimeni nu se compara cu dvs ! Va iubim si va respectam, domnule diriginte al fostei clase 8 D!!
Madalina Dobos

calatorul spunea...

Draga mea Madalina, de la tine, care stiu ca te exprimi foarte bine, nu ma puteam astepta la altceva decit la multa caldura, multa emotie si multa simpatie, asta se citeste din si printre rindurile scrise de tine. Vom ramine conectati asa virtual si poate vizual din cind in cind, asta asa ca sa nu ne uitam unii pe altii. Multumesc, tie pentru felul in care ai inteles sa construiesti o relatie armonioasa cu dirigintele si voua pentru ca am avut norocul sa va fiu indrumator.Va si... te pup. Dirigu " .Fost!!!!!!!!!!

Anonim spunea...

Draga dirigule, am tinut si vom tine intotdeauna la dvs. si nu vom uita niciodata clipele frumoase pe care le-am petrecut impreuna.Ne este foarte dor de dvs. si am vrea sa revenim la acele zile...insa nu se mai poate timpul a trecut si nu il mai putem da inapoi.Va iubim si va respectam...MARA MANOLIU

Anonim spunea...

am o rugaminte, imi puteti scrie top 10 al melodiilor care va plac???stefan B

Ramona Hobu spunea...

Va apreciez..pentru ca va faceti timp si pentru acest blog..este o metoda foarte buna de a comunica cu elevii..care stau tot mai mult timp pe internet.Chiar ma bucura ca pot afla si mai multe despre dumneavoastra..gandurile..calatoriile dumneavoastra..Sper sa va fi lasat o impresie buna in acesti 4 ani..si daca v`am suparat vreo data..imi cer iertare...Mult succes in continuare! Ramona Hobu( fostul 8C)

calatorul spunea...

Nu Ramona nu trebuie sa-ti ceri iertare pentru nimic, nu m-ai suparat si dezamagit niciodata. Fii mai puternica in fata problemelor, frustrarilor, rautatilor, pentru ca sufletele bune se disting intotdeauna, chiar si printre cele mai inexistente si negre constiinte. Te pup . PROFU'

justAAI spunea...

Cuvintele dvs. sunt emotionante si se vede ce urme adanci a lasat aceasta generatie in sufletul dvs. Sunt convinsa ca la fel de adanci sunt urmele pe care le-ati lasat dvs in sufletele lor, caci altfel legatura nu ar fi fost atat de stransa. Relatia dvs cu ei, chiar si dupa plecarea lor din scoala, este un model, pentru orice clasa, si consider ca asa ar trebui sa fie orice diriginte pt clasa lui. Dar pentru asta e nevoie de un colectiv adevarat, si de un diriginte adevarat, amandoua speciile pe cale de disparitie. Presupun ca ei au fost un colectiv unit si usor de iubit si ca dvs ati fost un diriginte usor de iubit, cum sunteti pentru toate clasele un profesor usor de iubit. pot spune ca faceti parte dintre putinii profesori pe care ii respect si ii admir, intre marea de profesori de care a ajuns sa imi fie mila.in toti acesti ani ati reusit sa formati o legatura speciala, sa comunicati, cu clasa si cu fiecare elev in parte, si sper ca aceasta sa se intensifice acum, ca ne sunteti si diriginte. stiu ca cei 4 ani pe care i-ati avut cu AI DVS nu vor fi egalati de nimeni si nimic, dar sper sa tineti si la noi, caci noi cu siguranta va iubim ca diriginte la fel de mult cum v-am iubit ca profesor.

calatorul spunea...

Frumoase cuvinte Adela, sincere, pline de emotie si de ratiune. Am mai scris aici ca pina la urma cu tot respectul si dragostea pentru ei ( 8D), acum vorbim de timpul prezent ,si timpul prezent sunteti voi asa ca ma voi concentra sa iesim bine cu totii din acest an greu. Nu stiu daca erau ei sau si voi, o clasa usor de iubit, dar un lucru este sigur erau si sinteti greu de multumit, nu pentru ca a-ti fi niste ciudati, dar cred ca si profesorul trebuie sa se ridice la nivelul clasei, sau sa se coboare unde este cazul, pentru ca asa cum se asteapta mult de la elevi, se asteapta mult mai mlut de la profesori. Unii inteleg sa ofere, sa se mobilizeze pentru elevi, altii se complac intr- o amara plictiseala ( si sunt, demni de mila, asa cum scriai mai sus). Te pup' . Dirigu'
Voi pune blogul tau la bloguri pe care le urmaresc .

marți, 14 septembrie 2010

Unde greşesc elevii?

  1. - elevul greşeşte atunci când crede că poate învăţa mai multe lectii într-un timp scurt;
  2. -elevul greşeşte atunci când intră la liceu, dupa efortul de la testarea nationala sau de la teze si baga memoria în garaj, ca sa o mai scoată abia într-a doişpea;
  3. -elevul greseste atunci când îi ia pe profesori de proşti, crezând că aceştia au picat în clasă din greseala(bine unii chiar par veniti din altă galaxie);
  4. -elevul greseste atunci când crede, uneori, că dacă pleacă cu toata clasa (chiul în masă) nu i se poate întâmpla nimic;
  5. - elevul greseste atunci când, cică, vrea sa învete dar cu un ochi stă pe caiet si cu celălalt pe mess/hi5/facebook, crezând ca le poate face pe amândouă;
  6. -elevul greseste atunci când pierde timpul aiurea fără să se organizeze sau fără să înveţe sa se organizeze, asa încât sa le poata face pe toate;
  7. -elevul greseste atunci când catalogheaza pe altii (colegi), poate mai ciudati ca fiind emo sau timo (de la timizi) si nu se uita în propria ogradă mai înainte;
  8. - elevul greseste atunci când crede ca elevul ce îşi urmareste interesul (de a obtine nota buna, medie sau aprecierea profului) învăţând, este un tocilar;
  9. -elevul greseste atunci când crede ca speculează obtinerea de note dar nu o face inteligent obtinând maximul de punctaj -nota, cu un minim de efort;
  10. -elevul greseste atunci când crede ca în ,,războiul '' cu profii sau cu sistemul pot învinge, niciodata nu se întâmpla asta, nici măcar când se recurge la violenţă;
  11. -elevul greseste atunci când crede ca nu voi scrie si un articol intitulat ,,Unde gresesc profesorii?''

Luaţi aminte. Profesorii veghează pentru voi. Sau vă veghează pe voi.

duminică, 12 septembrie 2010

O clasa nouă, o altă provocare

Intotdeauna o noua clasă la dirigentie înseamna o noua provocare didactica adresata profesorului. Multi se gindesc la un aspect material, la ce îi iese de aici si trateaza asta ca o afacere sau ca o noua corvoada data de director. Bucuria întâlnirii cu alti copii cu alte gânduri sau standarde, cu un alt nivel de informare sau de cultura nu poate fi egalata. 
De felul în care incepi aceasta relatie va depinde in buna masura prestatia ta, ca diriginte si prestatia lor ca elevi. Sufletul, ah sufletul, pus in acesta ecuatie este extrem de important, pentru ca orice s-ar zice, copii simt te simt, urmarindu-ti fiecare gest si sorbindu-ti fiecare vorbuliță. Desi s-ar spune ca ei sunt in centrul atentiei, de fapt profesorul diriginte culege toti lauri din prima zi de scoala dupa care toata atentia, toata pregatirea sa pedagogica si toata daruirea profesionala o pune in slujba elevilor, devenind ei principalii jucatori si centrul atentiei. 
Eu sunt de principiul ca elevul trebuie ascultat intotdeauna, trebuie sa fie liber sa-si exprime nemultumirea in fata dirigintelui, pentru copii mei trebuie sa lupt cu absurditatile sistemului si ale unora dintre componenții sai. De asta sunt diriginte, sa fiu lânga ei construind impreuna cu parintii, caracterul si punând prin asta o caramida la temelia viitoarelor personalitati. Ii pup de pe acum chiar daca multi nu ma cunosc.

joi, 9 septembrie 2010

Vine banchetul!

În fiecare an elevii de clasa a VIII a din scoala mea, intră în fibrilatie la gândul dulce al serii de adio.
Unii au probleme cu părintii, n-au luat nota bună la teza sau nu s-au achitat de obligatiile (de elev) ce le-au revenit, altii n-au probleme cu asta si asteapta înfrigurati momentul întâlnirii cu colegii, în sala mare a restaurantului.
Intotdeuna am fost surprins de toaletele sau tinutele fetelor si de transformarea suferita de acestea dupa coafor si sedinta de machiaj.

Mi-au placut, le-am admirat, dar ceva din inocenta lor de copile aflate la preadolescenţă se pierde sub kilogramele de fond de ten si sub sofisticatele meşe sau cârlionti. Dar n-avem ce face, asa îşi pierd copii copilaria, într-un mod natural.

Astfel, odata cu banchetul intra într-o noua etapa a vietii când se cred mai maturi si mai întelepti daca au ,,pierdut' o seara cu colegii, privesc catre înainte lasând trecutul spre înapoi.
Parinti emotionati de eveniment, tati mândrii de fetele lor, mamele uitându-se la baietii lor si gândindu-se câte fete vor fi atrase de ochii aceia pentru care mama mai traieste o viata, profesori obositi si rutinati, ce vin si marcheaza momentul, nereusind sa se elibereze de scoarta magistrului si de ramele de oţel ale firi lor plictisite, toate acestea sunt ingredientele unei seri magice pentru unii, eliberatoare pentru altii.

Seara banchetului este, însă, una speciala, una deosebita, o seara în care energiile si hormonii se descatuşează pe ringul de dans, într-o privire aruncata peste umar la baiatul sau fata care-mi place, un sarut stingher sau patimas în functie de experientă si multa multa bucurie de a trai.
Atunci, ca profesor, simt ca îmbatrânesc si ca întineresc în acelasi timp; îmbatrânesc pentru ca o alta generatie a trecut pe lânga mine (sau prin mine si peste părul meu grizonat) si întineresc pentru că valul sau valurile distractiei lor îmi umlpu sufletul de împliniri si satisfactii.

Copii acestia sunt învingătorii lumii de azi si nu sunt vorbe mari, pentru ca noi ne plângem de stres si probleme la serviciu iar ei răzbat printre hachitele profesorilor, absurdul evaluarilor si plictisul predarii plus orgoliile si deciziile unor parinti prea ocupati sa-si mai educe odraslele, si cu toate acestea reusesc, cad, se ridica si merg mai departe, de aceea în faţa celor mai multi dintre ei mă înclin.
Clasei mele, a VIII a E, si celorlalte din scoala noastra transmit: Distractie placuta!

comentarii:
nikol spunea...

Bafta la examene si distractie placuta!

calatorul spunea...

Multumesc Nikol.Profu'

EduarC spunea...

V-ati abatut de la subiect!...nu-i nimic...revin eu!:D
Domn' diriginte...sunt si eu foarte emotionat pt acea seara, va vine sa credeti?...parca abia ieri am inceput...si acum deja ne pregatim de final!...abia astept! poze, fite, fete, distractie, muzica, dans si alte chestii!...am sa iau parte la aest ritual si am sa ma amuz toata seara...ca asa e frumos!:D

calatorul spunea...

@Edi-Poate m-am abatut de la subiect, dar vei vedea ca am dreptate.Dirigu'

Anonim spunea...

Oau domnu' profesor...nu stiam ca, compuneti asa frumos(scuzati cacofonia:D)...chiar adevarat tot ce spuneti:).....ft frumos!

Luoana(Lu din china:)) cum mi-ai spus la inceputul anului scolar:)) )de la 5

EduarC spunea...

ma refeream la faptul ca vorbeati despre test...:D...ca articolu' e perfect!

Multumesc, Luoana.
Am inteles, Edi.

Ecureuil roux spunea...

As dori sa va intreb ce obiect predati?
Interesant articolul si foarte nostalgic, se pare ca va marcheaza mult acest lucru. Personal nu sunt de accord cu banchet la cls. a8-a, sunt niste copii, cel mai potrivit ar fi o excursie in care sa le aratam tzara, sa stie unde traiesc.
O zi buna!


calatorul spunea...

@Ecureuil-Daca a te marca un lucru de genul acesta, inseamna sa-ti pese de copii carora le marchezi mai mult sau mai putin viitorul sau constiinta atunci sunt multumit.Pentru detalii privind profesia mea, vezi profilul meu de pe pagina principala.
Iar in ceea ce priveste banchetul la clasa a VIII a, este drept ca sunt prea fragezi si ca le-ar trebui o excursie sau altceva, dar si timpurile se schimba, generatia acesta nu poate vedea viitorul sau absolvirea asa cum era pentru noi, naivii anilor '80.Cu respect.Profu'