miercuri, 1 septembrie 2010

Despre fiţele din şcoală

Ca profesor nu poti sa nu observi la elevi un anume comportament legat de dorinta de afirmare, în interiorul grupului, din care crede că face parte.
,,Este ''unii care dacă nu au un telefon de fiţe, nu se simt bazati, este unii care crede că dacă nu au un tricou de fiţe nu se simt acceptati sau dacă nu folosec emoticoane (emoticonuri, uerevar) nu sunt cool.

Ma gândesc că toti acesti elevi, copii sau adolescenti nu-si doresc decât un singur lucru, sa fie RESPECTATI.
Buuun, problema este ca razboiul de-a câştigatul respectului se duce cu arme diferite, pentru ca fiecare întelege sa lupte altfel.

De pilda, un elev slab, nemotivat cu parinţi inexistenti (nu neaparat la propriu) crede ca daca vine cu un gadget la moda (sau e pleonasm?) îşi câştigă astfel respectul colegilor mai fraieri si mai săraci sau vine cu bluza, bluziţa, tricoul, tricouaşul, poşetuta de firma, gata ceilalti cad pe spate(este în genul fazei cu- vai ce cald îmi este, stai sa-mi scot inelul- ceasul, tricoul, telefonul sau altceva).

Sunt clase unde fiţele fac parte din cotidian, sunt ceva atât de banal încât nici nu îşi mai dau seama ca sunt penibili,iar tu, ca profesor, trebuie sa calci cu grija, sa nu deranjezi la donşoare sau la flacăiaşi spaţiul de fiţe creat în jurul lor (este ca un fel de scut, impenetrabil uneori- se uita la tine cu aerul unui adult sictirit si deranjat de prezenta ta acolo).

Aici intervin în parte: educatia, structura copilului, teama de ridicol, preocuparile de zi cu zi si cu voia dumneavoastra scoala si profesori, ca ultime modele alese de elevi (unii vor zice- ce gluma buna).
Atunci când realizezi, dacă realizezi, postura în care esti, incerci sa te desprinzi, faza este că de multe ori nu mai poti să iesi pentru că ai intrat în jocul (grupul sau mocirla de fiţe din jurul tău) acesta si esti captiv (al ,,prietenilor'' sau un prizonier al propriei conştiinţe - deja degradata moral).

Asa ca dragi copii, încercaţi sa nu fiţi parte a unei culturi de mall, exterioara si superficiala, ci un elev care este capabil sa se adapteze oricarei situatii si oricărui grup, pentru că nici retragerea într-un grup exclusivist (bambuistii, cluberii, arenamallisti, rockerii, emo- tionatii, depeşistii- dacă mai există, hauserii, punkerii, tocilarii, internautii, gamerii, etc.) nu este o solutie.
Bafta, la eliminat fiţele din scoli.


Iata si comentariile de pe primul meu blog.

doolce spunea...
cum se imbraca si cat isi permit sa cheltuiasca pe haine si pe fitze este pana la urma treaba lor si a familiilor lor. problema este de fapt ce fac ei cu fitzele astea la scoala, in timpul orelor. am impresia ca de la an la an elevii devin tot mai "disciplinati" . sunt de acord, ca pana la urma haina face pe om. dar pana la un moment dat doar. sa zicem ca trecem de "prima impresie". cu ce ne "laudam" apoi?

dar mereu acesta categorie va exista.... ji cred ca dumneavoastra ca prof nu prea putetzi face multe (raluca fosta cl 8 F)
un fost elev spunea...
domnule profesof, acum ca aveti blob, sper ca nu va bagati in politica cum se intampla mai nou.

calatorul spunea...
Disciplinati adica, mai inregimentati in cadrul grupurilor din care fac parte? Categoria aceasta de elevi trebuie cumva educata si ma refer la educatia bunului simt si a simtului realitatii, iar ca profesor nu pot decit sa incerc.Te pup. Profu'

calatorul spunea...
Da fostule elev, iti inteleg teama, dar nu neg ca mi-ar place sa intru in politica, insa n-am gasit partidul sau oamenii in care sa cred. Pina atunci politica mea este marcata de patru coordonate: scoala, casa, elevii si familia.
Te pup. Fostul Prof'
un fost elev spunea...
Pai vedeti ca asta e problema: politica exista doar ca un simplu cuvant ca la noi in romanica politica se rezuma doar la : hai sa facem bani repede. nu prea cred sa existe cine stie ce exceptii. Asadar e greu de ales un partid si sa luptati pentru ideile sale din moment ce singura idee e banu.

(mi-am gasit si io sa vorbesc despre asa ceva ca am devenit constient adica am mai crescut cica)

2005 8H singurul normal de acolo
Anonim spunea...
Am observat ca majoritatea uram uniforma, dar chiar si atunci cand ne imbracam dupa placul nostru tot suntem in "uniforma" : la baieti - blugi si tricouri largi, la fete - bluze cat mai mulate si pantaloni cu talie joasa ... toti avem acelasi stil! E trist ca ne limitam doar la aparente pentru ca, la urma urmei, natura ne aseamana, educatia ne deosebeste.
Delia

calatorul spunea...
Fostule de la 8 H, vad ca te intereseaza politica, chiar daca esti scirbit de ea. Sa stii ca eu am inca asteptari mari de la clasa politica, la fiecare patru ani imi impun sa cred ca mai merita o sansa si asa merg din dezamagire in dezamagire, dar nu renunt. Sper sa pot face politica intr-o zi, asa cum cred eu ca se face .Te pup . Profu'

calatorul spunea...
Intrebarea, draga Delia este daca acesta uniforma (izare ) ascunde sau nu un anumit tip de caracter. Pina la urma ne conformam unor reguli si principii impuse de societate sau de altii, dar avem inca dreptul sa gindim ( subiectiv ) despre noi si despre ceilalti. Cind insa nu ai in vedere decit suprafata, superficialul, ca sa cistigi respectul, abia atunci intervine frustrarea noastra, a celor ce mai si filozofam. Oricum nu stii daca cei normali suntem noi care combatem de pe margine sau ei care ofera trendul in materie de fite. Astfel refuzam sa intram in mocirla ignorantei si a indolentei. Noroc cu elevi ca tine, care vad lumea asta si cu alti ochi. Te pup . Dirigu'
Anonim spunea...
in clasa la mine fiecare copil are fitele lui.unii spun ca ai ceas adidas altii spun am tricou nike iar cei mai "de jos" spun ca am apa vitel.cloncluzia:fiecare om de pe planeta are fitele lui chiar daca esti Angelina Jolie sau un om/copil oarecare.
clasa a 5-a...

calatorul spunea...
Asa este, fiecare cu fitele si cu fixurile lui. Problema apare din momentul in care iti faci un scop din a epata si a arata cu orice pret ce ai si cit a costat. Educatia tata !!! Dezamagitor este faptul ca uneori chiar parintii incurajeaza acest lucru. Te pup . Profu'
Anonim spunea...
Si de data aceasta o spun:AVETI MARE DREPTATE! Intr-adevar, in scoala sunt multe, dar multe de tot fite. Atat la nivelul clasei, cat si la nivelul scolii, unii isi dau o anumita importanta...traind asa, zi de zi, in acest mediu, ma gandesc cu groaza ca si eu poate sunt la fel...bineinteles ca eu neg, dar am momente "de luciditate " in care ma gandesc ca n-am procedat bine in unele situatii datorita orgoliului...sau de ce nu...importantei data atat de mine, cat si de altii la un moment dat. Incerc sa cred ca nu e asa! Dar nivelul fitelor oamenilor din jur ma doboara...cateodata imi vine sa le spun in fata, dar...te fac ei fitos...si nu e bine! Altadata imi propun sa ii fac sa se simta... si prin nuanta unei mici "si nevinovate" ironii reusesc!! Dar in ultimul timp...nu te mai baga in seama...e de ajuns o privire "flegmatica" si atata tot...fara nicio vorba...ca asa e COOL!!!.....

D_ _ _ _ (a 8-a de Elita)

calatorul spunea...
Da, draga Delia, se numeste mimetism si in mod irational ne ,, adaptam '' mediului, chiar daca incercam sa nuantam pozitia noastra in grup cu ironii la adresa celorlati, asta nu ne face mai destepti, este vorba poate de o rara si nevinovata revenire la realitate .Cel mai greu lucru este sa fi, sa te mentii MODEST, asculta-m , o spun din proprie experienta. Dar parca si prea multi prosti sunt in jurul nostru nu ?Te pup. Dirigu'
diana spunea...
Domnule Diriginte!!!!! Nu era Delia! D_ _ _ _ este subsemnata Diana Agop....

calatorul spunea...
Diana nu te-ai mai semnat niciodata asa. Din acesta cauza am crezut ca este Delia. Te pup. Dirigu'
paula mate spunea...
fitzele ? fitzele sunt la ordinea zilei in scoala noastra. nciodata nu o sa dispara! de ce? pentru ca daca nu ai fitze nu esti important. bine nu e chiar asa mai sunt si exceptii dar stiti : Exceptia intareste regula. daca nu esti bazat nimeni nu te baga in sema asa ca te scot in evidenta fitele ! si sincer imi e si groaza la banchet daca o sa facem cu toate celelalte clase de a VIII a deoarece o sa se adune grupul de fitzosi ce o sa fie in centrul atentiei toata seara iar noi (normalii) o sa stam pe margine si o sa privim....

calatorul spunea...
Paula, sa stii ca cei care se afiseaza ostentativ in fata altora nu se bucura de nici un respect. Cei normali, care inteleg sa se afirme prin ceea ce sunt isi cistiga dreptul da a fi rspectati in special de adulti. Ceea ce cred ca este un lucru important si nu dorinta timpita de a face parte dintr-un grup fitos. Te pup. Dirigu'
Pune o poza la blogul tau, sa intre si la mine, asa cum a facut Adela.
Raluca[8b] spunea...
mda...fite...am vrut si eu la un moment dat sa fiu "populara" in scoala si mi-a iesit fix pe dos. dar ma multumesc si cu atat...ma rog, stiu cum e, vad in fiecare zi la scoala

calatorul spunea...
Bravo tie, Raluca. Bine ca ti-ai revenit. Ai vazut ca nu merit, mai ales ca oamenii care tineau la tine incepusera sa-si schimbe parerea despre tine. Te pup. Profu'
Anonim spunea...
mda...fite..va spun draga profesor despre grupul din fata magazinului care sta in cerc toata ziua si vorbesc despre toti cei de pe dinafara ....si ii analizeaza pas cu pas , si daca e destul de bun pt ei incerca sa'l duca cu binisorul ,dar daca nu ,rad de tine in continuare si spun pe la spate cat esti de prost sau chiar iti rad in fata . Ma rog.. e fff important cum iti alegi prietenii..eu am suferit multe transformari din cauza acestora..am fost fata de cartier , manelista ,fitoasa( cu "prieteni " bogati ) la ora actuala 0nici macar unu , sunt pe cont propriu si incerc sa obtin ceea ce vreau , sunt total indiferenta la parerile celorlanti :) . Acum ma uitam la tema de la religie, trebuie sa facem o compunere despre cel mai bun prieten..eu ce'ar trebui sa scriu?

P.S : ma scuzati ca v'am spus toate acestea.. cred ca vroiam sa ma descarc

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu