Proiect de lecţie
Subiectul lectiei :
Data:7.12.200
Clasa : VII a
Motivatia: este o lectie valoroasa deoarece Israelul , a trecut si trece printr-o perioada de framântari politice si razboaie interminabile , reusind , in pofida acestor lucruri sa devina o mare putere regionala .
Tipul lecţiei : E-R-R ( Evocare – Realizarea sensului – Reflecţie)
Unitatea de invatare nr 2 :
Obiective de referinta :
O.R. 2.1 – sa identifice elementele principale ale reprezentarilor cartografice utilizate;
O.R. 3.1 – sa utilizeze corect numele proprii auzite sau citite;
O.R. 3.3 – sa selecteze termini si notiuni din texte suplimentare sau informatiidin mass – media.
Obiective operationale :
A. Cognitive . Pe parcursul lectiei elevii vor fi capabili :
- sa identifice principalele caracteristici geografice ale Israelului ;
B. Metodologice . Pe parcursul lectiei elevii vor fi capabili :
- sa extraga informatiile esentiale dintr-un text ;
- sa identifice si sa localizeze pe harta principalele unitati de relief , ape si orase ;
- sa sistematizeze informatii;
C. Atitudinale.Pe parcursul lectiei elevii vor fi capabili sa :
- sa formuleze intrebari si raspunsuri impreuna cu colegii;
- sa evalueze corect raspunsurile colegilor ;
- sa ofere feed – back colegilor ;
Conditii prealabile : elevii stiu sa stabileasca corelatii intre diferitele componente ale spatiului geografic.
Resursele materiale : Harta fizica a Asiei , manualul , texte.
Resurse procedurale : brainstormingul, recautarea , jurnalul grafic, conversatia euristica , cadranul
Evaluarea : Ce dovezi exista ca elevii au invatat lecţia ?
a. De continut: raspunsurile si opiniile elevilor , completarea cadranelor si a jurnalului grafic;
b. De utilizare a operatiilor gindirii : sintetizarea informatiilor in cadrane si in jurnalul grafic.
Desfasurarea situaţilor de învatare
Evocare
1. Conexiuni cu cunostintele anterioare ale elevilor :
· Brainstorming: Fiecare elev se gindeste timp de un minut la o idee despre
2. Organizarea cunostintelor anterioare ale elevilor
· Activitate frontală : Voi lua de la cîţi mai mulţi elevi cite o idée despre
Realizarea sensului
3. Comunicarea subiectului lecţiei noi si motivarea pentru învaţare
4. Lecturarea textului si explorarea sensului :
· Recautarea . Activitate individuala . Citiţi fiecare primele doua paragrafe din text .
· Activitate in perechi . Dupa citirea paragrafelor , parteneri din fiecare pereche , va veti pune intrebari despre ce anume ati citit . Intrebarile trebuie sa vizeze descifrarea sensurilor mai putin clare .
· Pentru ca elevii sa inteleaga , adresez citeva intrebari , si la rindul lor elevii ma intreaba pe mine .
· Exemple de întrebari :
1.De ce Israelul se afla in stare de razboi permanent ?
2.Cu cine se lupta statul evreu ?
3.Cum au reusit sa devina o tara bogata ?
4.Monumentele si locurile sfinte sunt o sursa de conflict?
· Activitate individuala : Fiecare elev citeste succesiv fiecare paragraf si adreseaza intrebari colegului de banca .
· Activitate in perechi:Elevii isi adreseaza intrebari din ce au citit . La rindul meu adresez intrebari , pentru ca elevii sa invete sa formuleze intrebari.
Reflecţie
5. Organizarea si sistematizarea grafica a informaţiilor noi
Activitate in perechi sau in grup pentru completarea cadranelor . Trasez pe tabla liniile si scriu in fiecare cadran elementele de sintetizat. Aveti cinci minute .
Activitate frontala : Solicit cite o idée de la fiecare grup si scriu pe tabla .
Activitate individuala : Jurnalul grafic . Desenati pe o foaie a caietului un patrat mare si impartiti-l in trei . Desenati in fiecare patrat cite un element specific Israelului.
Tema pentru acasa. Asociati denumirilor de mai jos sensurile biblice cunoscute de voi.Denumiri: Bethleem,
Cadranul
Pozitia+ consecinte Caracteristici fizico- geografice
Asezarile si populatia Aspecte economice
Anexa nr. 1
Israel – un stat nascut in zodia razboiului
Israelul este un stat situat in regiunea Asia de V si de SV, avind o pozitie favorabila la tarmul Marii Mediterane , dar si cu iesire la Marea Rosie in S.Este în conjurat de state cu populatie majoritar arabă , cu multe dintre ele avind dispute de graniţă care au condus la razboaie ( Siria la vest , Egipt la sud-est , Liban la nord)
Relieful – format din trei unitati paralele , la est un şanţ tectonic adânc unde se afla Marea Moartă ( cel mai sarat lac din lume ) si râul Iordan, in centru munti josi ( Muntii Iudeii) iar in vest o cimpie litorala ( paralel cu Marea Mediterana).
Clima – mediteraneana ( subtropicala ) in vest si cu nuante de ariditate in centru si sud ( Desertul Negev), consecinta este prezenta unor riuri mici si scurte , cel mai important este riul Iordan.
Vegetatia este mediteraneana cu zone cu tufisuri ( maquis) si putine paduri.
Populatia si oraşele – stat relativ populat , in principal cu evrei veniti din toate colturile lumii dupa infiintarea statului in 1948, are un spor natural ridicat ( mortalitate foarte mica si natalitate mare ), Capitala este orasul Tel Aviv , asta dupa ce a fost mutata de la Ierusalim ( oras sfint pentru religiile crestina , mozaica si islamica ) datorita atentatelor .Pe teritoriul acestui stat se afla Palestina , o regiune locuita de arabi , impartiti in doua zone ( Cisiordania si Gaza ).Tot aici se afla si Ierichon – unul dintre cele mai vechi orase din lume .
Economia- este cel mai dezvoltat stat din zonă cu numeroase activitati industriale ( prelucrarea diamantelor , electronica , aramament ) si cu agricultura performanata ( în ciuda terenurilor agricole reduse ) , cultivindu-se citrice , masline , vita de vie , cereale .Este dezvoltat sectorul financiar –bancar dar mai ales turismul religios , datorita numeroaselor obiective istorice ( Orasul Sfint , Bethleeem , Nazareth, Zidul plingerii , Biserica Sfintului Mormint ) si cel litoral , din pacate cu perioade dificile datorita atentatelor sinucigase ale arabilor palestinieni care doresc independenta Palestinei .
Bibliografie :
Eugen Rusu – Geografia continentelor –
O. Mindrut – Geografia continentelor extareuropene , Ed Corint
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu