luni, 30 august 2010

Proiect de lectie Israel-model nou

Proiect de lecţie

Subiectul lectiei : Israel

Data:7.12.200

Clasa : VII a

Motivatia: este o lectie valoroasa deoarece Israelul , a trecut si trece printr-o perioada de framântari politice si razboaie interminabile , reusind , in pofida acestor lucruri sa devina o mare putere regionala .

Tipul lecţiei : E-R-R ( Evocare – Realizarea sensului – Reflecţie)

Unitatea de invatare nr 2 : Asia –regiuni si ţări

Obiective de referinta :

O.R. 2.1 – sa identifice elementele principale ale reprezentarilor cartografice utilizate;

O.R. 3.1 – sa utilizeze corect numele proprii auzite sau citite;

O.R. 3.3 – sa selecteze termini si notiuni din texte suplimentare sau informatiidin mass – media.

Obiective operationale :

A. Cognitive . Pe parcursul lectiei elevii vor fi capabili :

- sa identifice principalele caracteristici geografice ale Israelului ;

B. Metodologice . Pe parcursul lectiei elevii vor fi capabili :

- sa extraga informatiile esentiale dintr-un text ;

- sa identifice si sa localizeze pe harta principalele unitati de relief , ape si orase ;

- sa sistematizeze informatii;

C. Atitudinale.Pe parcursul lectiei elevii vor fi capabili sa :

- sa formuleze intrebari si raspunsuri impreuna cu colegii;

- sa evalueze corect raspunsurile colegilor ;

- sa ofere feed – back colegilor ;

Conditii prealabile : elevii stiu sa stabileasca corelatii intre diferitele componente ale spatiului geografic.

Resursele materiale : Harta fizica a Asiei , manualul , texte.

Resurse procedurale : brainstormingul, recautarea , jurnalul grafic, conversatia euristica , cadranul

Evaluarea : Ce dovezi exista ca elevii au invatat lecţia ?

a. De continut: raspunsurile si opiniile elevilor , completarea cadranelor si a jurnalului grafic;

b. De utilizare a operatiilor gindirii : sintetizarea informatiilor in cadrane si in jurnalul grafic.

Desfasurarea situaţilor de învatare

Evocare

1. Conexiuni cu cunostintele anterioare ale elevilor :

· Brainstorming: Fiecare elev se gindeste timp de un minut la o idee despre Israel sau despre evrei.

2. Organizarea cunostintelor anterioare ale elevilor

· Activitate frontală : Voi lua de la cîţi mai mulţi elevi cite o idée despre ţară si despre evrei . Completez pe tabla si elevii in caiete.

Realizarea sensului

3. Comunicarea subiectului lecţiei noi si motivarea pentru învaţare

4. Lecturarea textului si explorarea sensului :

· Recautarea . Activitate individuala . Citiţi fiecare primele doua paragrafe din text .

· Activitate in perechi . Dupa citirea paragrafelor , parteneri din fiecare pereche , va veti pune intrebari despre ce anume ati citit . Intrebarile trebuie sa vizeze descifrarea sensurilor mai putin clare .

· Pentru ca elevii sa inteleaga , adresez citeva intrebari , si la rindul lor elevii ma intreaba pe mine .

· Exemple de întrebari :

1.De ce Israelul se afla in stare de razboi permanent ?

2.Cu cine se lupta statul evreu ?

3.Cum au reusit sa devina o tara bogata ?

4.Monumentele si locurile sfinte sunt o sursa de conflict?

· Activitate individuala : Fiecare elev citeste succesiv fiecare paragraf si adreseaza intrebari colegului de banca .

· Activitate in perechi:Elevii isi adreseaza intrebari din ce au citit . La rindul meu adresez intrebari , pentru ca elevii sa invete sa formuleze intrebari.

Reflecţie

5. Organizarea si sistematizarea grafica a informaţiilor noi

Activitate in perechi sau in grup pentru completarea cadranelor . Trasez pe tabla liniile si scriu in fiecare cadran elementele de sintetizat. Aveti cinci minute .

Activitate frontala : Solicit cite o idée de la fiecare grup si scriu pe tabla .

Activitate individuala : Jurnalul grafic . Desenati pe o foaie a caietului un patrat mare si impartiti-l in trei . Desenati in fiecare patrat cite un element specific Israelului.

Tema pentru acasa. Asociati denumirilor de mai jos sensurile biblice cunoscute de voi.Denumiri: Bethleem, Nazareth,Ierusalim, Emaus, Galileea, Cana, Samaria.

Cadranul

Israel

Pozitia+ consecinte Caracteristici fizico- geografice

Asezarile si populatia Aspecte economice

Anexa nr. 1

Israel – un stat nascut in zodia razboiului

Israelul este un stat situat in regiunea Asia de V si de SV, avind o pozitie favorabila la tarmul Marii Mediterane , dar si cu iesire la Marea Rosie in S.Este în conjurat de state cu populatie majoritar arabă , cu multe dintre ele avind dispute de graniţă care au condus la razboaie ( Siria la vest , Egipt la sud-est , Liban la nord)

Relieful – format din trei unitati paralele , la est un şanţ tectonic adânc unde se afla Marea Moartă ( cel mai sarat lac din lume ) si râul Iordan, in centru munti josi ( Muntii Iudeii) iar in vest o cimpie litorala ( paralel cu Marea Mediterana).

Clima – mediteraneana ( subtropicala ) in vest si cu nuante de ariditate in centru si sud ( Desertul Negev), consecinta este prezenta unor riuri mici si scurte , cel mai important este riul Iordan.

Vegetatia este mediteraneana cu zone cu tufisuri ( maquis) si putine paduri.

Populatia si oraşele – stat relativ populat , in principal cu evrei veniti din toate colturile lumii dupa infiintarea statului in 1948, are un spor natural ridicat ( mortalitate foarte mica si natalitate mare ), Capitala este orasul Tel Aviv , asta dupa ce a fost mutata de la Ierusalim ( oras sfint pentru religiile crestina , mozaica si islamica ) datorita atentatelor .Pe teritoriul acestui stat se afla Palestina , o regiune locuita de arabi , impartiti in doua zone ( Cisiordania si Gaza ).Tot aici se afla si Ierichon – unul dintre cele mai vechi orase din lume .

Economia- este cel mai dezvoltat stat din zonă cu numeroase activitati industriale ( prelucrarea diamantelor , electronica , aramament ) si cu agricultura performanata ( în ciuda terenurilor agricole reduse ) , cultivindu-se citrice , masline , vita de vie , cereale .Este dezvoltat sectorul financiar –bancar dar mai ales turismul religios , datorita numeroaselor obiective istorice ( Orasul Sfint , Bethleeem , Nazareth, Zidul plingerii , Biserica Sfintului Mormint ) si cel litoral , din pacate cu perioade dificile datorita atentatelor sinucigase ale arabilor palestinieni care doresc independenta Palestinei .

Bibliografie :

Eugen Rusu – Geografia continentelor – Asia ; Ed. Didactica si Pedagogica , 2003

O. Mindrut – Geografia continentelor extareuropene , Ed Corint

Enciclopedia statelor lumii – Ed . Meronia 2001

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu